Briegel pakt aan en pakt door.
Wat je vraag ook is.
Saxion
Bekend als onderwijsinstelling, maar ook van onderzoek en ondernemen, kennis maken en kennis delen.
Na het winnen van de aanbesteding is Briegel aan de slag gegaan met de uitdaging van Saxion. Sinds 2022 is Briegel strategisch partner van Saxion, waarbij we ons focussen op de strategische marketinguitdagingen van de organisatie. Hierbij ondersteunen we onder andere bij het corporate concept, de wervings- en de brandingcampagne.
De formule
In eerste instantie hebben we ons gefocust op de herpositionering van Saxion. Ded belangrijkste aspecten van deze onderwijsinstelling zijn: de toekomst, jij als individu, maar ook in samenhang met jouw klas(genoten), generatiegenoten en maatschappij. Zo zijn we uitgekomen op F=TY^2. Hieruit volgt: Future=Time x You^2. Want jij en jouw generatie keer de tijd om jullie gezamenlijk te ontwikkelen, maken de toekomst!
De uitdaging: nieuwe studenten werven
Saxion wil nieuwe studenten werven die aansluiten bij het profiel van de onderwijsinstelling. Tegelijkertijd wil Saxion ondernemers en studenten die verder denken en nieuwsgierig zijn naar de toekomst en hier ook graag mee aan de slag gaan, aan zich binden.
Get ready for a new quote
Na de ontwikkeling van de formule hebben we ons voornamelijk gefocust op het motto ‘get ready for a smart world’. Een pakkende slogan, echter toe aan vernieuwing. Een nieuwe generatie, een andere focus en nieuwe uitdagingen. Van daaruit gaan we grenzen verder verleggen.
Een grensverleggende campagne
Samen met het team van Saxion hebben we de kaders en de boodschap van de campagne bepaald. Wat maakt Saxion nu echt bijzonder? Waarin onderscheiden zij zich van andere hogescholen?
Saxion verlegt grenzen
De hogeschool denkt niet in de hokjes van vakgebieden, maar breekt hier doorheen. Daarom laat Saxion vanuit het ‘Smart Solutions Semester’ studenten van verschillende opleidingen samenwerken om tot de oplossing van een complex vraagstuk te komen. Daarnaast gaan studenten aan de slag met technologieën die de grens tussen nu en de toekomst doen vervagen. Dit vormt de basis voor het creatieve concept van de wervingscampagne. Wij kijken altijd naar de waarde van de klant, in dit geval de student. Bij Saxion verleggen studenten ook hun grenzen door nieuwe ervaringen op te doen en met hun toekomst aan de slag te gaan. Deze boodschap wordt gebruikt om nieuwe studenten aan te sporen.
Communiceren naar verschillende studenten
Briegel vertaalde voor verschillende studievormen de boodschap ‘grenzen verleggen’.
Voltijdstudie: Verleg de grenzen van je eigen kennen, kunnen en je eigen toekomst.
Deeltijdstudie: Verleg de grenzen van je vakgebied, carrière en wat je denkt dat mogelijk is.
Internationale studie: Verleg letterlijk landsgrenzen en in figuurlijk opzicht de grenzen van je comfortzone. Oftewel: ‘Push your boundaries’.
Het visuele concept
Om het creatieve concept te kunnen visualiseren, hebben we letterlijk de ‘grenzen’ van de afbeeldingen doorbroken. Het beeld spreekt voor zich.
Dry cleaned cups campagne
Hoe kan je verder kansen pakken binnen content en communicatie? Door aanspraak te maken op actuele topics en inhakers. Daarom de Dry Cleaned Cups campagne. Waar de regeling getroffen is dat het gebruik van wegwerp plastic extra belast zal gaan worden, hebben we gekeken naar hoe dit topic opgelost kan worden. Herbruikbare bekers was het antwoord op deze vraag. Met de innovatieve Cup Dry Cleaner kunnen consumenten andermans beker hergebruiken. Een goed idee, toch? Nou daar dacht men anders over.
Hoe zien we de toekomst met Saxion?
Ook op dit moment zijn we volop in Saxion in ontwikkeling met de roadmaps voor de komende periodes. Van offline uitingen tot conceptcreatie en strategie, de toekomst belooft wat. Benieuwd naar wat gaat komen? Houd onze socials of nieuwspagina in de gaten voor updates.
Gerelateerde cases
Soortgelijke projecten die je waarschijnlijk ook aan zullen spreken.
Reach out
We geloven in co-creatie. Jij hebt kennis van jouw product, wij van strategie, creatie, brands en business. En we zijn beiden ondernemers. Dat schept een band. Neem de proef op de som. Laten we ideeën uitwisselen.
Loraine
Managing Director
Ties
Accountmanager