Cookie Consent

Door op “Accepteren” te klikken, ga je akkoord met het opslaan van cookies op je apparaat om de sitenavigatie te verbeteren, het sitegebruik te analyseren en te helpen bij onze marketinginspanningen. Bekijk onze​​ Privacy Policy voor meer informatie.

Campagne: Verleg je grenzen bij Saxion

Briegel heeft voor Saxion een volledige creatieve campagne ontwikkeld voor de instroom van nieuwe studenten. We beantwoorden de vraag: ‘wat maakt Saxion bijzonder?’. En het resultaat mag er wezen!

De uitdaging: nieuwe studenten werven

Saxion wil nieuwe studenten werven die aansluiten bij het karakter van de kennisinstelling. Ondernemers, studenten die verder denken, die nieuwsgierig zijn naar de toekomst en hier ook graag mee aan de slag gaan.

Een grensverleggende campagne

Samen met het team van Saxion hebben we de kaders en de boodschap van de campagne bepaald. Wat maakt Saxion nu echt bijzonder, waarin onderscheiden zij zich tegenover andere hogescholen? 

Saxion verlegt grenzen. 

De hogeschool denkt niet in de hokjes van vakgebieden, maar breekt hier doorheen. Daarom laat Saxion tijdens het ‘Smart Solutions Semester’ studenten van verschillende opleidingen samenwerken om tot de oplossing van een complex vraagstuk te komen. Daarnaast werken studenten met technologieën die de grens tussen nu en de toekomst vervagen. Dit vormt de basis voor het creatieve concept van de wervingscampagne.

We kijken altijd naar de waarde voor de "klant", in dit geval de student. Bij Saxion verleggen studenten ook hun grenzen. Door nieuwe ervaringen op te doen en met hun toekomst aan de slag te gaan. Deze boodschap wordt gebruikt om toekomstige studenten aan te spreken.

Communiceren naar verschillende studenten

Briegel vertaalde voor de verschillende studievormen de boodschap ‘grenzen verleggen’. 
Voltijd studie: verleg
de grenzen van je eigen kennen, kunnen en van je eigen toekomst.
Deeltijd studie: verleg
de grenzen van je vakgebied, carrière en wat je dacht dat mogelijk was.
Internationale studie: verleg
letterlijk landsgrenzen en figuurlijk de grenzen van je comfortzone. Oftewel: ‘Push your boundaries.

Het concept visueel maken

Om het creatieve concept visueel te maken hebben we letterlijk de grenzen van de afbeeldingen doorbroken. Het beeld spreekt voor zichzelf.

Deze campagne loopt het gehele studiejaar bij Saxion, waarbij het creatieve concept ‘verleg je grenzen’ de basis vormt voor alle uitingen. Voor de open dagen was de grensverleggende visual te zien als abri in Apeldoorn en Amersfoort. Heb jij ‘m zien hangen?

Ook Briegel inzetten voor een ijzersterke campagne? Neem contact op!

Meer lezen?

Lees meer over onze inzichten, interresante verhalen of alle dingen die wij relevant vinden.